Lecsó, epésekhez könnyítve

Kategória: Fogyókúra, Kímélő ételek, diéta

Aki epekővel vagy más hasonló gondokkal bajlódik tudja, hogy hiába szereti, nem biztos, hogy bírja a lecsót, márpedig nyár nem lehet meg lecsó nélkül. Személyes érintettség okán is ki kellett találni valamit, hogy könnyebben emészthető legyen.

A paprikán és paradicsomon a legnehezebben emészthető rész a héj, ami szinte tiszta cellulóz, amit nem tudunk lebontani. A paradicsomról már régóta lehúzom a héját, többnyire forrázásos segítséggel, olyan érettet ritkán kapni, amiről nyersen is lejön. Most azonban kipróbáltam a paprikát is hámozva. Ehhez a megmosott paprikát, sütőpapíros tepsiben jó forró sütőbe tettem, és addig sütöttem, amíg a héja hólyagosodni kezdett, közben egyszer megfordítva. A sütőből kivéve mnegsóztam és letakartam. Ettől megpuhult a héja és könnyedén le lehetett húzni, szinte ugyanazzal a mozdulattal a csumáját is kifordítva.

A lecsóhoz megpirítottam a hagymát, rászórtam az összevágott paradicsomhúst és addig főztem, amíg kicsit szétesett, és a hagyma sem volt már nyers. Rátettem a csíkokra vágott paprikát és összeforraltam. Ezzel az alap lecsón túl is vagyunk, természetesen mindenki ízlése és diétai állapota szerint csinálhatja szalonnával, virslivel, kolbásszal, fokhagymásan, csípősen, tojásosan, és még sorolhatnám hosszasan.

 





%d blogger ezt szereti: