Póréhagymás milánói – böjtös fogás

Kategória: 'Egyszerűen - gyorsan', Húsmentes fogások

A népszerű milánói – ami a gyűjtőnevévé vált minden paradicsomos tésztának, függetlenül attól, melyik városhoz is köthető – böjti napokon is fogyasztható változata.

Érdekessége az, hogy a szokásos gombával történő húskiváltás helyett, ebbe póréhagyma kerül, és bőségesen fokhagyma. Eddig még mindenkinek ízlett, böjtön kívül is.

1 csomag tészta
1 szál póréhagyma
1 kis doboz hámozott paradicsom, vagy 3 – 4 friss
7 gerezd fokhagyma
só, bors, cukor, chili

A gondosan megmosott póréhagymát vágjuk félcentis csíkokra. A paradicsomot vágjuk karikákra, a fokhagymát apró kockákra.

Néhány kanál olívaolajon pirítsuk meg a hagymát, adjuk hozzá a fokhagymát és amikor az illata felszáll, a paradicsomot. Sózzuk, borsozzuk, és ha a paradicsom nagyon savanyú volt, kevés cukorral szelídítsük. Pároljuk néhány percig, hogy a hagyma kicsit megpuhuljon. Ízlés szerint adjunk hozzá chilit, majd keverjük össze a közben kifőzött és leszűrt tésztával. Már így is finom, de egy kis reszelt parmezán ezt se rontja el.